Týden_11 (od 18. - 22. 5. 2020)

Světové hospodářství - energetický průmysl

Tento týden ještě naposledy i na webu, pak se definitivně přesouvám jen do učebny. Vyjimku udělám pro rodiče, prarodiče, sestřenice a bratránky .... těm na požádání pošlu formulář:-)

Zde opět stejný postup:

1) zkusíš si test (je tam odkaz na učebnici i atlas)

2) uděláš si zápis do sešitu tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička, ...)"

3) zkusíš test znovu a určitě budeš mít lepší výsledek

Zde je odkaz na test. Test vyplníš, dáš odeslat, klikneš na "zobrazit skóre" a uvidíš počet získaných bodů a správné odpovědi.

Na test se dostaneš kliknutím na slovo odkaz (prosím o vyplnění do 22. 5. 2020)

Test můžeš zkoušet několikrát (jen si piš ke svému jméno i číslo pokusu - např. Aleš Novotný (1. pokus), babička (3. pokus),....

Své zápisky již povinně posílat nemusíte, ale můžete, ty povedené dám na web pro inspiraci ostatním. Těším se na vaše práce.


Týden_10 (od 11. - 15. 5. 2020)

Světové hospodářství - nerostné suroviny

Věřím, že jste si užili prodloužený víkend v lese (pěšky, na kole, koloběžce). 

Zde opět stejný postup:

1) zkusíš si test (je tam odkaz na učebnici)

2) uděláš si zápis do sešitu tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička, ...)"

3) zkusíš test znovu a určitě budeš mít lepší výsledek

Zde je odkaz na test. Test vyplníš, dáš odeslat, klikneš na "zobrazit skóre" a uvidíš počet získaných bodů a správné odpovědi.

Na test se dostaneš kliknutím na slovo odkaz (prosím o vyplnění do 15. 5. 2020)

Test můžeš zkoušet několikrát (jen si piš ke svému jméno i číslo pokusu - např. Aleš Novotný (1. pokus), babička (3. pokus),....

Své zápisky již povinně posílat nemusíte, ale můžete, ty povedené dám na web pro inspiraci ostatním. Těším se na vaše práce.


Týden_9 (od 4. - 7. 5. 2020)


Světové hospodářství - živočišná výroba a lesní hospodářství

Nejen zeměpis, ale i vaření a pečení zvládáte dokonale. Děkuji za všechny úžasné recepty od vás i vašich rodičů a prarodičů. A opět speciální poděkování pro všechny rodiče, prarodiče, sestřenice i bratrance, kteří si test také úspěšně vyzkoušeli. Jeden tatínek dokonce musí doma po návratu z práce nejdříve udělat test a pak teprve může jíst:-)

Zde stejný postup jako minule i předminule:

1) zkusíš si test (je tam odkaz na učebnici)

2) uděláš si zápis do sešitu tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička, ...)"

3) zkusíš test znovu a určitě budeš mít lepší výsledek

Zde je odkaz na test. Test vyplníš, dáš odeslat, klikneš na "zobrazit skóre" a uvidíš počet získaných bodů a správné odpovědi.

Na test se dostaneš kliknutím na slovo odkaz (prosím o vyplnění do 7. 5. 2020)

Test můžeš zkoušet několikrát (jen si piš ke svému jméno i číslo pokusu - např. Alexandr Šikovný (1. pokus), babička (3. pokus),....

Své zápisky již povinně posílat nemusíte, ale můžete, ty povedené dám na web pro inspiraci ostatním. Těším se na vaše práce.

inspirace od nejrychlejších

Týden_8 (od 27. - 30. 4. 2020)


Světové hospodářství - zemědělství

        Minulý týden jsme začali pracovat v jiném režimu a většina to zvládla dokonale. Speciální poděkování patří všem rodičům, prarodičům a sourozencům, kteří si test také úspěšně vyzkoušeli.

Jen pár informací k novému režimu školy. Od 27. 4. 2020 škola přechází na jednotný systém (Google učebny). Protože tento web pravidelně používáme a je to jasné pro všechny, budu v tomto režimu i nadále pokračovat. Ale protože do pár hodin od poslání této informace rodičům (přes bakaláře) se do učebny přihlásilo 14 studentů, povedu výuku souběžně i tam (budou tam stejné materiály). Ať si každý vybere to, co umí a co mu vyhovuje.   

Zde stejný postup jako minule:

1) zkusíš si test (je tam odkaz na učebnici, atlas - to vše můžeš používat)

2) uděláš si zápis do sešitu tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička, ...)"

3) zkusíš test znovu a určitě budeš mít lepší výsledek

Zde je odkaz na test. Test vyplníš, dáš odeslat, klikneš na "zobrazit skóre" a uvidíš počet získaných bodů a správné odpovědi. 

Na test se dostaneš kliknutím na slovo odkaz (prosím o vyplnění do 30. 4. 2020)

Test můžeš zkoušet několikrát (jen si piš ke svému jméno i číslo pokusu - např. Alexandr Šikovný (1. pokus), babička (3. pokus),....

Své zápisky již povinně posílat nemusíte, ale můžete, ty povedené dám na web pro inspiraci ostatním. Těším se na vaše práce.



Inspirace na zápisky od nejrychlejších


Týden_7 (od 20. - 24. 4. 2020)


Světové hospodářství

   V průběhu posledních 6ti týdnů jste prokázali svou samostatnost - všichni máte dokonale zpracované téma LIDÉ NA ZEMI ve svých sešitech, naučili jste se posílat své práce přes nejrůznější aplikace. Zasloužíte velkou pochvalu. S novým tématem - světové hospodářství - přicházím s novou organizací. Samostatnost jste prokázali, teď se zaměřím na zodpovědnost. Každý týden si  zodpovědně zpracujete do sešitu zápis tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička,,,,)." 

  Jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, jaké můžete udělat v této době, je přijmout plnou zodpovědnost za své vzdělávání. A věřte mi, že vám vždy ráda pomůžu.

A jak si to celé představuji?

1) zkusíš si test (je tam odkaz na učebnici, atlas - to vše můžeš používat)

2) uděláš si zápis do sešitu tak, aby test na základě tvých poznámek zvládl i "mladší sourozenec (či maminka, babička,,,,)" 

3) zkusíš test znovu a já věřím, že uvidíš nějaký pokrok

Zde je odkaz na test. Test vyplníš, dáš odeslat, klikneš na "zobrazit skóre" a uvidíš počet získaných bodů a správné odpovědi. 


Test můžeš zkoušet několikrát (jen si piš ke svému jméno i číslo pokusu - např. Tonda Veliký (1. pokus), babička (3. pokus),....

Své zápisky již povinně posílat nemusíte, ale můžete, ty povedené dám na web pro inspiraci ostatním. Těším se na vaše práce. 


I pro mě je vyučování  bez přímého kontaktu s vámi nové, stále se učím a učím se novým věcem ráda. Tento systém plánuji na dalších 6 týdnů. Pak se uvidí:-)


Inspirace na zápisky od nejrychlejších

Týden_6 (od 14. - 17. 4. 2020)

odevzdej nejpozději do 20. 4. 2020 (přes email, bakaláře, Messenger či WhatsApp)

Život ve městech

1. Přiřaď k pojmům správné vysvětlení (použít můžeš i učebnici na straně 82 - 83) a zapiš si do sešitu

velkoměsto, megaměsto, suburbanizace, aglomerace, slum (čti slam)

  • Stěhování lidí z měst na jejich okraje
  • Chudinská čtvrť na okraji velkých měst
  • Seskupení měst a vesnic, které leží v blízkosti hlavního centra
  • Město s více než 1 000 000 obyvatel
  • Město s více než 8 000 000 obyvatel


2. Podívej se na video -  odkaz zde -  a napiš si největší město v letech 1700, 1800, 1900, 1950, 2000.  Za rok 2019 napiš 5 největších měst a urči, kolikrát více mají obyvatel než celá ČR. 

3. Které město je podle tebe nejkrásnější a proč? Zde nalezneš inspiraci.



Týden_5 (od 6. - 8. 4. 2020)

odevzdej nejpozději do 14. 4. 2020 (přes email, bakaláře, Messenger či WhatsApp)

Kde lidé žijí

Šotek si zahrál a přeházel slovíčka. Napiš si to do sešitu správně.

  • Indiáni si stavěli týpí z kůže, protože přemrzlý sníh dobře izoloval od sněhové vánice
  • Eskymáci stavěli iglú, protože je chránily od nesnesitelně vysokých denních teplot
  • Nomádové stavěli domy z hlíny, protože lovili bizony

Podle učebnice na straně 80 zjisti a zapiš do sešitu:

  • Co je sídlo
  • Jaká část obyvatel žila ve městech před 100 lety a jak to je dnes, pokus se odhadnout budoucí vývoj
  • Co je urbanizace

Život ve městě a na vesnici je rozdílný. Napiš alespoň 3 výhody života na vesnici a 3 výhody života ve městě. Kde budeš žít ty? Máš-li chuť, nakresli své vysněné bydlení.

Týden_4 (od 30. - 3. 4. 2020) 

odevzdej nejpozději do 6. 4. 2020 

Kulturní znaky

  • Tipni si, jaký jazyk je na světě nejrozšířenější a kolika jazyky se mluví
  • Ověř svůj názor na odkazu
  • Napiš si do sešitu přibližný počet jazyku na světě a pět nejrozšířenějších jazyků
  • Jazyky řadíme do jazykových rodin (mají k sobě blízko:-)), podle atlasu na straně 28 zařaď do jazykové rodiny následující jazyky: čeština, němčina, italština, ruština, francouzština a maďarština
  •  الحب    
  • ליבע
  • ást 
  • காதல் 
  • Jak se tato slova řeknou česky? A poznáš i písmo? Použij třeba překladač google.
  • Napiš si do sešitu AHOJ a použij aspoň 3 různé jazyky a jejich písmo
  • Podle grafu v učebnici na straně 78 zjisti a zapiš do sešitu, jaká náboženství jsou na Zemi nejvíce rozšířena
  • Podle atlasu na straně 29 si doplň 
  •      a) jaké náboženství převládá v: Rusku, Indii, Egyptě, Číně

               b) kde žijí: židé, mormoni

  • Znáš nějaký náboženský svátek? Čeká nás v nejbližších dnech?

Ekonomické znaky

  • Jakého stupně vzdělání dosáhla tvá babička, maminka a jakého chceš dosáhnou ty?
  • Podle  mapky rozhodni a popiš, v jakých oblastech je nejnižší gramotnost
  • Podle grafu rozhodni, zda negramotnost roste či klesá
  • Kromě základní gramotnosti (číst a psát) také rozlišujeme ICT gramotnost, proto se pokus zápis tohoto týdne poslat přes apku Messenger či WhatsApp, nezapomeň přidat své jméno, třídu a téma

Týden_3 (od 25. - 30. 3. 2020)

pokus o výuku s podporou na dálku (po tiskovce ministra školství)

na konci března vše odevzdáte (týden_1 až 3) - nejpozději 31. 3. 2020 (18:00)

1. lokalizace (na webu bude lokalizace s pojmy, které musíte zvládnout do konce března)

2. práce s netem (upraveno, kdo má původní zadání , nemusí předělávat)

Obyvatelstvo  (odkaz) 

- na odkazu zjisti aktuální údaje o obyvatelstvu dle svého výběru

- zaměř se na pojmy, které tě překvapili (aspoň pět)

- napiš, proč jsi uskutečnil(-a) tento výběr

př. mě překvapil počet poslaných emailů za dnešní den - 

300 000 000 000 - na světě je 7 773 538 000 lidí, tedy dnes poslal každý průměrně 43 emailů - a to je dost vysoké číslo

př. syna překvapila částka vynaložená na obezitu v USA:-)




týden_2

pokus o výuku s podporou na dálku

1. lokalizace (každý týden přidám pár pojmů, učte se průběžně) - lokalizace 

2. práce s internetem

- zde zjisti podíl lidí nad 65 let u těchto států: Čína, Itálie, Česká republika a Čad

- zde zjisti střední délku života v těchto zemích: Japonsko, Česká republika, Egypt, Rwanda

- zamysli se, jak podíl lidí nad 65 let  může souviset s rozšířením epidemie koronaviru (vlastní názor)

3. práce s učebnicí

- na straně 77 zjisti základní rasy a jejich rozšíření na konci 15. století a dnes

- kdo je mulat, mestic a zambo 

- setkali se tví prarodiče či rodiče v době povinné školní docházky s jinou než bílou rasou?

4. práce s atlasem

- na straně 26/27 seřaď dané oblasti podle hustoty zalidnění od nejvyšší po nejnižší: Amazonský prales, Sumatra, Japonsko, Švédsko




týden_1

pokus o výuku s podporou na dálku

1. lokalizace (každý týden přidám pár pojmů, učte se průběžně) - lokalizace

2. práce s učebnicí

- na straně 75 zjisti, co je hustota zalidnění a zapiš do sešitu

-  odkazu   

zjisti rozlohu Mongolska, Česka a Bangladéše a zapiš do sešitu

- na odkazu 

zjisti počet obyvatel Mongolska, Česka a Bangladéše a zapiš do sešitu

- podle definice hustoty zalidnění vypočítej hustotu pro zadané státy a porovnej je 

- na straně 76 si do sešitu vypiš znaky, které nezměníš (biologické znaky) a tyto znaky si urči pro sebe a pro svou maminku (kolik je stejných, u kolika se liší)



© 2020 Jana Pokorná
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky